ragios printing ektiposis
ΔΗΜΟΣ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΜΑΝΔΡΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΜΑΓΟΥΛΑΣ
ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ
Στα πεδία με * να γράφετε με κεφαλαία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΛΙΣΤΑ
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ-ΚΑΝΑΚΗ
kampolis
G.I.S SECURITY

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟ ΕΝΤΟΝΟ ΡΟΧΑΛΗΤΟ

Σημαντικό κίνδυνο για την υγεία του ανθρώπου μπορεί να προκαλέσει το διαρκές έντονο ροχαλητό, σύμφωνα με πρόσφατη επιστημονική μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Journal of Respiratory Research.

Όπως αναφέρουν στα συμπέρασματά τους οι ερευνητές, οι άνθρωποι που ροχαλίζουν βαριά διατρέχουν κίνδυνο τραυματισμών στους ανώτερους αεραγωγούς που προκαλούνται από τις επαναλαμβανόμενες δονήσεις. «Αυτό, με τη σειρά του, μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία στην κατάποση και να καταστήσει τα άτομα πιο ευάλωτα στην εμφάνιση άπνοιας κατά τον ύπνο», αναφέρει ο χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος Μηνάς Αρτόπουλος.

Στόχος των ερευνητών στη συγκεκριμένη μελέτη ήταν να εντοπιστούν οι βλάβες που προκαλούνται λόγω της δόνησης, αλλά και ο μηχανισμός επούλωσης της ανώτερης οδού των αεραγωγών.

«Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ερευνητών, υπάρχουν ενδείξεις ότι η έρευνα θα οδηγήσει σε έγκαιρα προληπτικά μέτρα και μακροπρόθεσμα θα ενισχύσει την επούλωση των ιστών που έχουν υποστεί βλάβη και προκαλούνται από ροχαλητό» προσθέτει ο κ. Αρτόπουλος και συνεχίζει: «οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι τα άτομο με έντονο ροχαλητό και υπνική άπνοια έχουν νευρομυικές βλάβες στην ανώτερη αναπνευστική οδό. Οι τραυματισμοί μπορούν να παρατηρηθούν τόσο σε δομικό όσο και σε μοριακό επίπεδο. Επίσης, παρατήρησαν μια συσχέτιση μεταξύ της δυσλειτουργίας της κατάποσης και του ροχαλητού, καθώς και μιας σχέσης μεταξύ της βλάβης των νεύρων και της αποφρακτικής άπνοιας του ύπνου».

Η άπνοια ύπνου, όπως αναφέρουν οι Ω.Ρ.Λ, χαρακτηρίζεται από επανειλημμένη κατάρρευση της ανώτερης αναπνευστικής οδού που οδηγεί σε αναπνευστική ανακοπή κατά τη διάρκεια του ύπνου, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Οι μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ροχαλίζουν συνεχώς βαριά και έχουν άπνοια εμφάνισαν απώλεια νεύρων και μυϊκής μάζας στο μαλακό ουρανίσκο. Επιπλέον, οι προσπάθειες του σώματος να θεραπεύσει τον κατεστραμμένο ιστό διαταράχθηκαν με αποτέλεσμα μια ανώμαλη δομή των μυών.

Ένα άλλο ενδιαφέρον συμπέρασμα είναι ότι οι μυικές ίνες στη μαλακή υπερώα είχαν διαταραχθεί σε ότι αφορά στην οργάνωση ορισμένων δομικών πρωτεϊνών. Αυτές οι πρωτεΐνες σταθεροποιούν τα οργανίδια του μυϊκού κυττάρου και υποστηρίζουν τις κυτταρικές δομές που σχετίζονται με την παραγωγή ενέργειας και τη συστολή των μυϊκών ινών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι ένας νευροδιαβιβαστής που φυσιολογικά συνδέεται με την επούλωση και την αναγέννηση των νευρώνων ήταν παρόν στα μυϊκά κύτταρα.

«Αυτό το εύρημα δείχνει ότι ο ανθρώπινος οργανισμός προσπαθεί να θεραπεύσει τους τραυματισμούς, αλλά οι επαναλαμβανόμενες δονήσεις του ροχαλητού εμποδίζουν την κατάλληλη επούλωση. Γίνεται ένας φαύλος κύκλος, όπου το ροχαλητό προκαλεί βλάβη και ταυτόχρονα διαταράσσει την επούλωση των τραυματισμών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε δυσχέρεια κατάποσης και άπνοια ύπνου.

Τα παραπάνω ευρήματα δίνουν μια σαφέστερη εικόνα των επιδράσεων των κραδασμών, οι οποίοι με τη σειρά τους αυξάνουν τις δυνατότητες εξεύρεσης τρόπων πρόληψης βλαβών και ενίσχυσης των διαδικασιών επούλωσης του σώματος» καταλήγει ο κ. Αρτόπουλος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ